16 - 22 februari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu 16 - 22 februari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu

16 - 22 februari

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Lieve allemaal, het is weer zaterdag 'internetdag', tijd voor een update!

Zondag 16 februari, de planning was om vandaag naar een wild park te gaan om paard te rijden. Alleen waren wij met 10 personen en hadden ze maar 7 paarden.. helaas ging dit dus niet door. Dit hebben we verschoven naar een andere keer. Dus moesten we wat anders bedenken. Aangezien we nu in bezit zijn van de auto en het weer super mooi is zijn we WEEER naar het strand gegaan!
Gister avond hebben we 'thuis' gegeten, waar bij aankomst 3 giraffes op ons stonden te wachten. Direct naast ons huis. Super cool om deze dieren in de achtertuin te hebben. Hierna hebben we ze nog enkele keren gezien.

Maandag 17 februari, het was vandaag weeer warm! 32 graden? Topp. Het was erg warm in ons lokaal dus is de eerste workshop van dit moduul 'mammals' was van begin naar einde middag verplaatst zodat wij ons konden koelen in het zwembad, niet vervelend. Voor de rest was vandaag niet echt spannend.

Dinsdag 18 februari, vandaag hadden we de uitvoering van de workshop van gister. Best leuk om te doen. We moesten schedels identificeren. Best lastig nog wanneer er geen horens op zitten.. maar goed, we zijn hier ook om wat te leren natuurlijk. Vandaag is ook de eerste slang in het slaapgebouw gespot, gelukkig was het nog maar een baby en zat hij in de gang dus kon hij gemakkelijk naar buiten worden geplaatst.

Woensdag 19 februari, vandaag was er een hele kudde buffels op visite. Wauw, ook weer prachtige beesten. Groot, gespierd en met mooie horens. Het was een kudde met jong en oud. Weer een om af te strepen. Tijdens onze 'after dinner walk' kwamen we weer de 3 giraffes tegen, ze vinden ons blijkbaar wel leuk. (en wij hun !!)

Donderdag 20 februari, vandaag was het vroeg opstaan.. 6.30 vertrokken we voor onze eerste practical. De 'bushwalk', het was een bewolkte en miezerige dag dus het was best lekker om te lopen. Na 5 minuten had ik natuurlijk al de eerste krassen op mijn benen, of course.. maar dat hoort er bij, dan lijkt het wat spannender! We hebben helaas geen wild gezien.. wel hebben we weer een opdracht mee gekregen om poep en een termietenhoop te bestuderen. Ook zijn we weer bekend met een nieuw spel. Poep spugen.. wat? Ja, je neemt een keutel in je mond en dan probeer je hem met zoveel mogelijk kracht zo ver mogelijk weg te spugen/blazen... Best leuk! (probeer het eens met een konijnenkeutel, het geheim is hoe verder je hem in de mond neemt hoe verder je komt!)

Vrijdag 21 februari, vandaag de workshop 'birds' gehad. My god wat zijn er veel verschillende vogels, gelukkig hoeven we ze niet allemaal uit ons hoofd te leren (toch??). In onze assignment groep moeten we 25 vogels zoeken en identificeren. 1. Where am I? 2. What is the size of the bird? 3. The shape/colours 4. What was it doing? 5. Picture. Natuurlijk zijn we hier direct aan begonnen en hebben we er al vijf, dat is wel weer genoeg voor dag 1...we hebben 2 weken! Vanavond gaan we voor het eerst, met de gehele groep, naar Louis Pub. Iedereen heeft er super veel zin aan. Het is een gewoonte dat de studenten van madolo's daar heen gaan, ik ben zeer benieuwd!

Zaterdag 22 februari, vandaag zijn we weer op de campus. Zoals ik al zei, zaterdag internetdag! Hopelijk kan ik vandaag iets meer dan vorige week en kan ik dus wat foto's uploaden. We zullen het zo zien. De pub was te leuk, echt wat een prachtig plaatje. Erg mooie ligging, ergens afgezonderd aan de rand van het dorp met een groot hek er om heen om ongewenste gasten weg te houden. Het was een hele gezellig avond en iedereen heeft zich uitstekend vermaakt......... haha. We gaan straks naar het strand en weer wat eten. Vanavond slapen we in een hostel in Port Alfred, zodat we morgen weer wat leuks hier kunnen gaan doen. Wat we gaan doen hebben we nog niet bedacht..

Ik ga proberen de foto's er op te zetten! Heel veel liefs aan iedereen en tot volgende week !

• 22 Februari 2014 - 12:33

Erika:

Hallo Claudia,

Wat super dat jij lekker in Afrika bent. Heel leuk om te lezen wat je daar doet, meemaakt en ziet.
    Eigenlijk ben ik gewoon een beetje (positief) jaloers.
    Nog heel veel plezier en ik blijf je volgen vanuit het koude Nederland.

Liefs, Erika.

• 22 Februari 2014 - 13:14

Steven En Daphne :

Wat leuk om weer al je ervaringen te lezen. Hoe meer ik lees, hoe meer ik denk....had ik maar.... maar het kan nog steeds. Ik ben nog geen 80 :) Kun je geen vergiftiging, enge bacterie of een virus oplopen door het spugen van die poep? Ik zie zo vaak op Discovery van die nare verhalen.... voorzichtig he?! Steve heeft inmiddels ook een motor. Als je terug bent kunnen we wel een keer met z'n viertjes op pad. X van ons

• 22 Februari 2014 - 13:40

Jeanet Otterman:

Wat een geweldige beleving, geniet er met volle teugen van Claudia

• 22 Februari 2014 - 15:10

Mariël Nathan En Djoy:

Heerlijk om te lezen lieverd, dat het zo goed met je gaat!!! We zijn zo trots op jou!! Kanjer!! Luv you!

Kus van ons

• 22 Februari 2014 - 18:53

Irene:

Claudia, leuk om te lezen wat je zoal doet daar en wat je mee maakt. Geniet ervan. Ben toch wel benieuwd naar de foto's. Zet mijn hoop op volgende week.
    Groeten vanuit een kil (mbt het weer dan) Hengelo

• 22 Februari 2014 - 23:02

Petra:

Het moet toch niet gekker worden, poep spugen.....! Hoe verzin je het. Lijkt me erg ongezond.Als ik er ook niet bij ben :-)

• 23 Februari 2014 - 21:41

Brenda:

Keutels spugen, now w're talking. Toch niet alle keutels, er zijn heeeele grote. Wat kunnen mensen - ten goede- veranderen in Afrika. Ga zo door.

• 25 Februari 2014 - 19:04

Marije:

Heé Clau, Wat een verhalen weer, super gaaf! En ook fijn dat je je goed vermaakt daar.

• 25 Februari 2014 - 19:04

• 25 Februari 2014 - 19:05