16 t/m 19 april - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu 16 t/m 19 april - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu

16 t/m 19 april

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

19 April 2014 | Zuid-Afrika, Knysna

Woensdag 16 april, vandaag voor de derde dag naar de Tafelberg gereden.. Ja hoor, we hadden geluk. Hij was open! Alleen was de rij zo ontzettend lang .. niet leuk meer. Dus toch maar besloten om niet met de cable car naar boven te gaan.. echter wouden we onszelf het mooie uitzicht niet geheel voorbij laten gaan. Iets door gereden kwamen we uit op een hiking trail, nou die maar gestart dus. Na een half uurtje de keus om door te gaan naar de top of om naar het midden plateau van de cable cars te lopen. Natuurlijk hebben we voor de top gekozen. Hier kwamen we na ongeveer 2 uur lang geklommen te hebben uitgeput en bezweet aan. Maaar dan had je ook wat, een prachtig uitzicht! (Ja mam, ik sta op het randje..grapje!) Aangezien we het wandelen wel gehad hadden zijn we met de cable car weer naar beneden gegaan, dit duurde ongeveer 1 minuut… Hierna door gereden naar Robertson om de nacht door te brengen.

Donderdag 17 april, vandaag zijn we door gereden naar Oudtshoorn. De struisvogelhoofdstad, alsof we die nog niet genoeg gezien hadden! Eigenlijk hebben we voor de rest van de middag niet meer gedaan dan lekker relaxen bij het zwembad, zoals je op de foto ziet hadden we er een nieuw vriendje bij!

Vrijdag 18 april, vandaag hebben we iets meer gedaan. In de ochtend zijn we naar Cango Wildlife Ranch geweest. Eigenlijk is het een soort dierentuin waar ze sommige dieren opvangen en met kat achtigen breeding projecten hebben. Hier is Ritger op de foto geweest met een cheetah! Wat natuurlijk een hele ervaring is, zoals ik zelf natuurlijk weet. Erg leuk!
Hierna zijn we door gereden naar de Cango Caves, wat ook erg mooi en indrukwekkend was. Hier hebben we een rondleiding gehad, niet te geloven hoe grootte ruimtes er in de bergen kunnen zitten!
Als laatste hebben we de dag afgesloten bij de ‘rust en vrede’ watervallen. Genoten van de natuur en weer helemaal zen zijn we verder gereden naar Knysna.

Zaterdag 19 april, vandaag zijn we de dag begonnen met een township tour. Deze werd gegeven door een man die zelf uit de ‘rasta area’ kwam. Hier hebben we dan ook nog weer een aparte rondleiding gehad wat erg interessant was. Het is onvoorstelbaar om te horen wat voor transformatie zo’n gebied de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. En het is goed om te horen dat ze veel steun krijgen door middel van huizen projecten. Wat maakt dat de meeste elektriciteit hebben en sommigen zelfs satelliet tv! De ochtend afgesloten op het terras van een café in de township, met een prachtig uitzicht over Knysna, want dat hebben ze daar dan weer wel!
De rest van de middag hebben we van het mooie uitzicht genoten. Geluncht bij Thesen Island en daarna doorgereden naar Eastern Head om te genieten van het uitzicht wat je daar over de zee hebt. Wat is Zuid Afrika toch een prachtig land! Getver, ik wil er niet eens aan denken dat ik hier nog maar een paar nachten en dagen ben …. Nog even vollop genieten dus!!

Veel liefs en groetjes en (helaas??!!!) tot snel xxxx

• 19 April 2014 - 20:56

Ilona:

Ja mooi! ! Nog effe volop genieten! Xxx

• 19 April 2014 - 23:19

Brenda:

Mooie foto's.
    Ik ken al iemand die het niet droog hield toen ze Afrika moest verlaten....misschien ben jij de volgende.....zuig alles daar nog maar eens goed op.

• 19 April 2014 - 23:43

Steven En Daphne :

Duurt nog hééééél lang voordat jullie naar huis gaan ;)
    Geniet ze nog!

xxxxxxxxxx

• 22 April 2014 - 13:27

Patrick En Marije:

Wat een mooie foto's zeg!!!!

Tot zaterdag schatjes!

xxxxxxx

• 22 April 2014 - 22:03

Petra:

heb ik dit verslag helemaal gemist :-( en zie het pas nu je bijna naar huis komt. En ja, die foto dat je op het randje staat.......daar moeten we he dan overmorgen maar eens even over hebben schatje XXXX

• 23 April 2014 - 22:44

Marian:

Ha Claudia, leuk hoor om al je reisverslagen gelezen te hebben; toch een goed idee he ! Ik hoop toch ook eens dit land te mogen bezoeken, stond al op mijn verlanglijstje , maar naar jouw verhalen en foto 's gelezen en gezien te hebben gaan we schuiven haha. En ook helemaal fantastisch dat Ritger je is gaan bezoeken, kun je je ervaringen delen. Zal weer wennen zijn thuis, wens je succes met het oppakken van je "gewone leventje". Kom maar gauw eens langs in Dalfsen , liefs Marian.