14 & 15 april - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu 14 & 15 april - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu

14 & 15 april

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag 14 april, vandaag zijn we naar Robben Island geweest. Hier werden alle politiek gevangenen vastgehouden, zoals o.a. Nelson Mandela. Wel bijzonder om hier even een kijkje genomen te hebben. De rondleiding over het eiland, in de bus, werd gegeven door een ex-bewaker van de gevangenis. Hij vertelde over 'zijn leven met Nelson Mandela'. Bijzonder om iemand te 'ontmoeten' die Nelson Mandela heeft gekend. De rondleiding in de gevangenis zelf werd gegeven door een ex-gevangene. Dit was het onduidelijke stuk van de rondleiding omdat hij erg moeilijk Engels sprak, helaas. Al met al een mooie ervaring.
Hierna onze weg vervolg naar de Tafelberg.. welke helaas gesloten was, morgen maar weer proberen. Dan maar de kroeg in gedoken voor een biertje en een pizza!

Dinsdag 15 april, vanochtend een rondleiding gehad in het voetbalstadion van Ajax Capte Town. Wat een erg groot, mooi en luxe stadion is. Hier zagen we dat ze vanavond moeten spelen, dus wat gaan we vanavond doen? Inderdaad, een wedstrijdje voetbal kijken.
Hierna maar weer naar de Tafelberg gereden, met weinig moed, welke inderdaad weer dicht bleek te zitten i.v.m. de enorme wind die hier op het moment staat! Hopelijk gaat die morgen een beetje liggen want morgen vroeg is onze laatste kans is om dit prachtige uitzicht te mogen genieten. Hierna vervolgen we onze reis namelijk weer via de kust terug. We hebben maar weer wat rondgeslenterd bij het water en wat geshopt. Wat ook gezellig was.

• 15 April 2014 - 18:01

Petra:

Inderdaad heel bijzonder om naar Robbeneiland te gaan. Mooi hoor. En hou elkaar goed vast op die Tafelberg dan met die harde wind :-)
    Veel plezier bij de voetbalwedstrijd, wat een gelukje voor Ritger. haha.

kusjes xxxxxxxx

• 15 April 2014 - 19:54

Irene:

Leuk Claudia. Vooral dat bungee jumpen en die voetbalwedstrijd!

• 15 April 2014 - 19:55

Irene:

Waarom staat nou mijn halve bericht er maar?

• 15 April 2014 - 19:56

Irene:

Tja, ik herhaal niet alles, maar veel plezier samen met Ritger

• 17 April 2014 - 18:02

Brenda:

Fijn om te lezen dat jullie familie zijn.... Bij ons was de lift in de revisie......hebben we altijd en we zijn dus niet de enigen. Veel plezier . Brenda