21 maart t/m 13 april - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu 21 maart t/m 13 april - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu

21 maart t/m 13 april

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag 21 maart, gefeliciteerd lieve zus!! Gelukkig hebben we nog even kunnen bellen op je verjaardag.  Geniet van de dag. xxx

Zondag 23 maart, donderdag middag zijn we na de lunch vertrokken richting Tsitsikamma. Hier kwamen we drie uur later aan in ons Dijembe hostel. Wederom een prachtig hostel, mooie locatie, super leuke kamer en als klapper op de vuurpijl ook nog eens leuke dieren! (hondjes, een kat en een geit!!) Het plan was om vrijdags te gaan kajakken. Echter kreeg één van de jongens in de ochtend een ongeluk tijdens het mountainbiken, waarnaar er twee van onze groep mee gingen naar het ziekenhuis om hem te ‘verzorgen’. Waarbij wij op hem hebben gewacht tot in de middag. Het kajakken hebben we dus zaterdag gedaan, wat erg leuk was! De tocht begon met kajakken, hierna ‘lilloen’ (een soort surfboard waar je op moet liggen en peddelen) en daarna van een klif springen, dood eng haha. Prachtige natuur uiteraard! Weer heel wat anders als dat we bij Madolo’s gewend zijn. Zondag morgen zijn we naar de hoogste bungee jump van de wereld gereden. En ja, daar ben ik natuurlijk van af gesprongen! Dit was super tof om te doen, wel een beetje eng maar zeker de moeite waard. Met de adrenaline nog in ons lichaam hebben we ons de rest van de middag vermaakt in Monkey land. Schattige apen bekeken en genoten.

Maandag 24 maart, geen bijzondere dag. Alleen dat ik, net voordat ik het bed in wou stappen, er achter kwam dat het water het niet meer deed.. oh oh, hopen dat we snel weer kunnen wassen, douchen of het toilet door kunnen spoelen!

Dinsdag 25 maart, helaas hadden we nog geen water. Niets geen probleem, gewoon een lekkere ochtend duik in het zwembad genomen. Ook wel weer eens verfrissend. De workshop over de bomen is ingeleverd, getver wat een opdracht! Nog lastiger dan die van de vogels.. wachten op het resultaat.

Woensdag 26 maart, vanochtend de dag maar weer begonnen met een duik in het zwembad. Al vraag ik me af of ik er echt schoner van wordt.. aangezien er geen water is, wordt het zwembad ook niet gevuld en staat de pomp ook niet aan. Het water is dus een beetje groen!
Vanmiddag hebben we de workshop fish gehad, vissen dus.. ja met zes hengels en 23 personen ging dit natuurlijk super. Nee, zelf heb ik dus niet gevist maar wel genoten van de middag. Helaas hebben we met ons schepnetje niets gevangen. Jacques heeft hier voor ons gekookt, hoe heet het ook alweer.. een soort stoofpotje in het vuur maar dan met een leuke naam! Bij thuiskomst was er een verassing, het water deed het weer! Even een snelle douche genomen dus, helaas liep het water niet meer door.. dus mocht onze badkamer nog steeds niet gebruikt worden..

Donderdag 27 maart, met veel geborrel en lawaai mag ook onze badkamer weer worden gebruikt. Vandaag was het miezerig weer, prima om voor school bezig te gaan dus.

Vrijdag 28 maart, vanochtend hebben we de riffle training gehad. Oftewel, schieten! Dit was erg leuk, niet zo gemakkelijk als dat in films altijd lijkt.. We hebben de semi automatic riffle geprobeerd, welke moeilijk is te richten en erg zwaar was en de shotgun. Welke een stuk lichter was en door zijn hagelschoten altijd raak schoot, wel had deze een hele harde terugklap op je schouder. Aldus, een leuke training! Straks nog even PBL en daarna met de meiden naar Chintsa!

Vrijdag 28 maart, hier zitten we dan. In Bucaneers backpackers. Super leuke kamer met uitzicht op zee, kan het nog beter voor ons laatste weekendje weg?? Ontbijten met uitzicht op zee, lunchen aan het zwembad en avond eten in de kroeg. Genieten. Ook hebben we hier al vriendjes gemaakt, allemaal kleine gekko’s, welke we mooi voor de reptielen opdracht kunnen gebruiken!

Zondag 30 maart, vandaag zijn we weer terug in Madolo’s. Helaas het weekend zit er op. We hebben genoten van de zon en de zee. Natuurlijk hebben we geleerd voor onze toets en informatie opgezocht voor de presentatie van volgende week. Dus ja, we hebben ook wel wat voor school gedaan.

Maandag 31 maart, vanmorgen hebben we de Rocky Shores practical gehad. Over het strand lopen op zoek naar leven zoals planten en dieren. Wat erg leuk en bijzonder was, hoeveel leven er eigenlijk zit in de zee. Bij een dagje zonnen denk je daar helemaal niet zo bij na. Weer een primeur, ik heb een octopus vast gehouden! Super leuk, wel lekker slijmerig .. hij zuigt zich een beetje vast met zijn zuignappen en als je hem weer terug hebt gezet zitten je handen onder het slijm. Bijzonder hou zo’n beest zo snel van kleur kan veranderen, ik wist niet dat hij dat kon!!

Dinsdag 1 april, het is alweer dinsdag.. wat betekend dat deze vrijdag de module assignment ingeleverd moet worden voor vijf uur! De laatste week is ingegaan, de tijd vliegt voorbij. Nu even de laatste lootjes bij elkaar schrapen en alles zo goed mogelijk afsluiten. Vanmiddag zijn we bij een hunter op bezoek geweest die dieren opzet. Hier hebben we het gehele proces van opzetten gezien. Wat dus begint met het weg laten rotten van het vlees, getver wat stinken.. Het is bijzonder om te zien maar ik weet nog niet echt of ik er van hou.. Helaas hebben we te horen gekregen dat de reptiel practical helemaal niet meer door gaat, iets met vergunningen ofzo.. geen slangen vasthouden voor mij dus, jammer.

Donderdag 3 april, de laatste lecture Revision gehad. Alle laatste informatie voor de test gekregen, nu maar leren dus. Om alles een beetje goed te maken hebben we vanavond een braai, gezellig. Even wat afleiding van de studie.

Vrijdag 4 april, de braai was weer een geslaagd feestje! Vandaag is de deadline van onze module assignment, een goede dag voor een power cut dus… Oftewel we hebben geen stroom meer (wat tot vier uur duurde!!) Gelukkig hadden we nog één laptop met stroom waar we dus met zijn allen op konden werken. Aan het einde van de middag nog even gestrest maar uiteindelijk alles goed en wel op tijd ingeleverd. Wat natuurlijk een feestje waard was en wat gevierd moest worden in Loui’s pub!

Zaterdag 5 april, Loui’s pub was erg geslaagd, we hebben ons meer dan vermaakt. Het was een beetje laat geworden en om half negen was ik alweer wakker. Een mooi kort nachtje dus, maar weer op om te studeren! De presentatie voor maandag is zo goed als af, dus laat die maar komen.

Maandag 7 april, we hebben de presentatie gehad. Natuurlijk was ik in het begin erg zenuwachtig maar uiteindelijk heb ik mezelf er goed uit kunnen praten (hoop ik)! Nu rest ons alleen de test nog, nog twee dagen bikkelen en dan is het voorbij in Madolo’s. Dan komt Ritger mij ophalen en gaan we samen nog twee weken rond trekken om van het land en elkaar te genieten.
Ook de dieren voelen aan dat we bijna naar huis gaan, gisteren kwamen de giraffen ons nog even van heel dichtbij gedag zeggen en vandaag waren het de olifanten die na het eten bij het hek kwamen staan om afscheid van ons te nemen. Ritger zit nu in het vliegtuig, ook zijn avontuur is begonnen!

Woensdag 9 april, vanochtend is de test gemaakt. Tsja, de resultaten maar weer afwachten maar ik verwacht wel een voldoende! Mijn gevoel op het moment is erg dubbel. Blij dat de test achter de rug is, verdrietig dat ik hier straks afscheid moet nemen en blij dat Ritger mij straks op komt halen.. Een gekke dag dus..

Vrijdag 11 april, Ritger heeft me woensdag opgehaald uit Madolo’s om daarna samen door te rijden naar Cradock. Hier hebben we het Mountain Zebra National Park bezocht. Met onze eigen auto door heen gereden om wat wildlife te spotten. Dit was erg leuk en gezellig, Ritger zijn eerste wildlife gezien! Hierna doorgereden naar Graaff Reinet, hier gaan we morgen nogmaals een national park bezoeken.

Zaterdag 12 april, vandaar op bezoek geweest bij Karoo National Park. Ook een mooi park, helaas niet zoveel wildlife gezien als gehoopt maar zeker genoten van de natuur hier. Wat in Zuid Afrika om het uur rijden heel erg kan veranderen. We wouden hier een hike doen, maar die moesten we een dag van tevoren gereserveerd hebben. Dit ging dus helaas niet door. Hierna zijn we door gereden naar Laingsburg om te overnachten en morgen door te rijden naar Kaapstad.

Zondag 13 april, vandaag zijn we aangekomen in Kaapstad. Wat wel een hele drukke stad is als je allemaal kleine dorpjes gewend bent..We hebben al even bij het Sea Front gekeken, wel genieten hoor aan zee. Morgen gaan we met de bood naar Robben Island. Ook staat natuurlijk de Table mountain nog op onze lijst!

Heel veel liefs en warme knuffels uit het mooie Zuid Afrika!

• 13 April 2014 - 20:41

Margreet Willems:

Wat een super mooe ervaring Claudia !!! Leuk om mee te kunnen genieten !!!

• 13 April 2014 - 20:51

Petra:

Hoi Claudia en Ritger,

Nog (bijna) twee weekjes genieten van dat mooie land. Veel plezier samen!

• 13 April 2014 - 21:39

Steven En Daphne :

Mooie dingen maak je mee meid! Nu ook samen met Ritger. Maak er samen een onvergetelijke tijd van! Dikke kus voor jullie allebei!

Ps. Weet je al of je het gehaald hebt?

• 13 April 2014 - 22:42

Claudia Willems:

Hoi! Bedankt voor jullie, snelle, reacties. Nee Daphne, ik weet de resultaten als ik thuis kom waarschijnlijk! Wij genieten hier nog even samen. Daarna zie ik iedereen snel weer :) liefs xxx

• 14 April 2014 - 19:55

Brenda:

Heerlijk, studie af, rondreizen met Ritger om " jouw" zuid Afrika te laten zien.
    Wij willen straks ook alles " meemaken" door de foto's en verhalen. Heeel veeeel plezier en doe de Afrikaanders de groete. Liefs Brenda .

• 17 April 2014 - 19:28

Jacqueline:

Hoi, wat weer geweldige verhalen en wat beleef je toch veel. Nog even en het zit er op en moet je weer naar het voor jou koude Nederland. Geniet er samen nog even van, je hebt ervaringen opgedaan die niemand je meer afneemt. In één woord geweldig. een dikke knuffel en tot gauw. xxx