12 tot 15 februari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu 12 tot 15 februari - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Claudia Willems - WaarBenJij.nu

12 tot 15 februari

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Donderdag 13 februari, de braai afgelopen avond was erg gezellig en we hebben erg goed gegeten. Ik ben blij dat wij voor in de rij stonden omdat Jacques ons had gewaarschuwd. Er zijn daar iets meer dan 23 personen die willen eten. Het was erg druk want iedereen van de campus was er. We hebben koedoe gegeten, heerlijk biefstukje. Bij het café van de campus kun je erg goedkoop drinken. Een biertje is goedkoper dan een cola en kost maar liefst 9 rand… Niet veel dus wanneer je omrekent dat, op dit moment, 15 rand 1 euro is. De koers stijgt nog steeds, een euro wordt dus steeds meer waard.

Ik kan niet zeggen dat ik vandaag lekker geslapen heb. Dinsdag avond was ik al een beetje ziek, het avond eten overgeslagen en veel buikkrampen gehad. Daarnaast zit ik nog steeds helemaal vol, sinds ik hier ben, ben ik snot verkouden.. Ik heb mezelf dus een halve nacht wakker gehouden met hoesten en snuiten. Daarbij was het ook nog eens erg warm en duurde het even voordat alle jongens, na een braai met goedkope drank, rustig in bed lagen.. Vanavond ga ik dan ook maar vroeg naar bed.

Vroeg naar bed was een heel goed idee. Echter begon het aan het eind van de middag te regenen. De regen sloeg over op omweer. We zaten in een dal en de donders waren zo hard dat je je dood schrok. Wel erg gaaf om de flitsen dan te zien, alles werd verlicht! Echter sloeg de bliksem ook in ons huis in, allemaal goed gegaan alleen waren de stoppe uitgeslagen en deden de stopcontacten het niet meer. Maar dat is allemaal al weer gefixed! Weer een beleving rijker.

Vrijdag 14 februari, vandaag was niet echt een spannende dag. Op vrijdags hebben we les tot 11.00 uur. Zodat iedereen de mogelijkheid heeft om in het weekend ergens heen te gaan om zo meer van de omgeving te zien. Wij gaan morgen naar de campus, Port Alfred, en gaan dus niet weg. De helft van de groep gaat surfen. Wij halen morgen onze huur auto op. Deze hebben we gehuurd tot het einde van de periode. Dit geeft ons de mogelijkheid om activiteiten te ondernemen. En dus ieder weekend weg te gaan, naar de campus of iets leuks te doen.

Ps. Zou mama de valentine’s kaart aan Ritger hebben doorgegeven….??

Zaterdag 15 februari, vandaag zijn we op de campus. Onderweg hier naartoe hebben we weer giraffes gezien (tweede keer, helaas zaten we weer in de auto) We hebben net heerlijk geluncht bij de zee. Natuurlijk schijnt de zon weer goed, maar hier aan zee staat wel een heerlijk windje. Morgen hebben we de gehele dag vrij en kunnen we dus iets leuks doen op de planning staat paard rijden in addo's elephant park.. wat? Claudia paard rijden? Achja, we zijn immers aan de andere kant van de wereld, niemand die het ziet! Het is in een wild park, dus dat is de leuke kant er van.. ik ben erg benieuwd!

Nog even ter herinnering, wij zitten in Madolo's. Dit grenst aan het wild park Shamwari. Dit is wanneer je Port Alfred op de kaart hebt gevonden een stukje land inwaarts, het dorp wat het dichst bij ligt is Alicedale. Hopelijk kunnen jullie het vinden!! En de zwijnen die bij ons rond lopen zijn inderdaad wrattenzwijnen/warthog. Ik heb ze mooi op de foto kunnen krijgen, een heel gezinnetje! Super enge beesten als je inzoomt.

ps. foto's er op zetten is nog een heel gedoe, mijn laptop wil niet op deze site dus ik zit nu op een vaste computer zonder mijn foto's.. ik hoop dit zo snel mogelijk te kunnen regelen want er zitten al een paar hele leuke bij!

  • 15 Februari 2014 - 14:38

    Ilona:

    En anders hebben we een heleboel leuke foto's te bekijken over 69 dagen:-D

  • 15 Februari 2014 - 15:46

    Brenda:

    En een foto van jou te paard is toch ook een leuke wildlife foto.....
    Veel plezier .

  • 15 Februari 2014 - 19:03

    Frieda De Groot:

    Claudia wat mooi dat wij alles van jou mee kunnen lezen van jou reis en wij wensen je nog. Heel veel plezier

  • 15 Februari 2014 - 20:00

    Steven En Daphne :

    Hé! Ik ben echt zó benieuwd naar de foto's! Wat lijkt het me toch een prachtig land. Misschien moet ik mijn ticket toch maar omboeken.... ;) Sterkte met je snot en je darmen! Xxxxxxx

  • 15 Februari 2014 - 21:51

    Renée:

    Hoi Claudia,
    Wat leuk om je op deze manier te volgen. En wat een super mooie ervaring om een tijdje daar te leven. Geniet er maar van. En ik hoop dat je veel blijft bloggen .


  • 16 Februari 2014 - 18:47

    Oma:

    Leuk ik kan het zelf lezen .en het is heel leuk om van je te horen .kus van ons .óma

  • 16 Februari 2014 - 18:59

    Petra:

    Ja hoor, ik denk wel aan jouw Valentine xxxxx

  • 18 Februari 2014 - 19:52

    Jacquelina:

    he hallo leuk kunnen we je toch nog een beetje volgen hoorde het van je moeder hoe ik je kon vinden hoop dat je het erg naar je zin hebt daar xxxx

  • 22 Februari 2014 - 11:46

    Claudia Willems:

    Wat leuk om al jullie reacties te lezen! Super! Helaas hebben we geen paard gereden vorige week, ze hadden maar 7 paarden en wij waren met 10.. maar we schuiven het gewoon nog even voor ons uit.
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Ik, Claudia, ga 11 weken naar Zuid Afrika om de minor Wildlife Management te volgen. Op deze blog probeer ik zo nu en dan, wanneer internet !!, iedereen op de hoogte te houden. =)

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7993

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 24 April 2014

South Africa

Landen bezocht: